THiRD DaY ~ For FORM 4 2012


~Assalamualaikum~
KHAMIS ~ 5/1/2012 



THIRD DAY? Kenape hari ketiga. bukan hari kedua or keempat or kelima or keenam or or or. Dahlah takde or or or. Hari ketiga ni adalah hari persekolahan Ekah. Hari ketiga nilah Ekah dapat kelas yang kekal punya in form 4. Hari ketiga juga Ekah dilantik jadi bendahari yang kerjanyer kutip duit jer. Bak kata orang sekarang ceti. Untuk makluman Ekah sekolah di Kelantan so hari nih hari ketiga lah bukan hari kedua yer.


Hari nih jugalah Ekah berpisah dengan bestspren Ekah sebab diorang pilih pure sains tapi Ekah gatal ambik  LKTK yang sama maknanyer ialah Lukisan Kejuruteraan dan Teknologi Kejuruteraan. Boleh dikatakan (bagi ekah lah ) LKTK ni senang berbanding pure sains yang ada biologi. Nak tahu sebab ape Ekah pilih LKTK drpd pure sebab I NOT BOOKWORM OKAY. So, sape yang bukan bookworm tu janganlah pilih biologi yang memerlukan korang untuk baca, hafal dan ingat. If LKTK hanyalah memerlukan daya pemikiran yang ingin serba tahu for jawab esei dan perbanyakkan buat latihan. If korang tak minat juga, pilihlah sastera yang paling senang. Mesti korang tertanya-tanya ~Nape Ekah kata paling senang tapi tak pilih? Sebab sekolah Ekah hanya ada sains tulen dan Lukisan Kejuruteraan dan Teknologi Kejuruteraan SAHAJA .


TIPS FOR YOU
(bagi pandangan Ekah)

LUKISAN KEJURUTERAAN dan TEKNOLOGI KEJURUTERAAN
 or LKTK

korang mesti 
good in maths
imaginasi tinggi
like or good in physic
rasa ingin serba tahu yang tinggi
(so kalau korang jenis penyibuk mmg bagus ambik LKTK)
kalau boleh daya kretiviti yang tinggi


BIOLOGI

korang mesti
bookworm or in BM ~ ulat buku
daya ingatan yang kuat (nk hafal)
tak geli akan katak yang mungkin akan jadi bahan eksperimen korang
suka bereksperimen sbb korang akan buat banyak eksperimen dan mesti focus semasa nak buat eksperimen itu sbb kajian korang buat amatlah diperlukan dalam esei paper 3 rasanyer. bukan amatlah diperlukan tapi wajib yer. yg nih Ekah takut skit.
persediaan otak untuk menerima banyak fakta about living thing semasa kita belajar semasa form 1 dan form 2 tapi ini lebih mendalam lagi
 
p/s: kalau pandangan korang berbeza, please komen untuk pengetahuan bersama.

SEBELUM ITU
.
.
.
.
~OnE KLiK pLeAsE ~


p/s: rasanyer tajuk dengan entri tak ada kaitan kan. tapi ada kaitan sikit jer.hehehe

semua doodle diambil dari lyssasecret


~♥ THaNKS BaCa eNTRY eKaH! ♥ JoM KoMeN DaN FoLLoW ♥~

0 nasihat untuk Ekah Atiqkah:

Copyright@Segala Yang Tercatat Diatas Ialah Hak Milik Ekah Atiqkah kecuali Dinyatakan