~LaWaK BoSaN~

~Assalamualaikum~

Nak baca lawak bosan?

BaCa BaWaH nih
.
.
.
.
.
.
.
Kisah Dua Orang Sahabat
Ali dan Abu merupakan seorang budak kampung. Mereka bersahabat baik sejak kecil lagi. Pada suatu hari, Ali dan Abu pergi memancing bersama-sama di tepi sungai di hujung kampung mereka. Dalam kebosanan, mereka bermain satu permainan dimana Abu mestilah menyebut perkataan terakhir dalam ayat yang disebut oleh Ali.


Ali: Aku pergi berburu di hutan.

Abu: Hutan.

Ali: Tetapi tiada binatang yang aku lihat di dalam hutan.

Abu: Hutan.

Ali: Tiba-tiba aku rasa nak terbuang air besar.

Abu: Besar.

Ali: Aku pun pergi ke dalam semak.

Abu: Semak.

Ali: Aku pun melepaskan hajatku itu.

Abu: Itu.

Ali: Pada keesokkan harinyer,aku pergi ke hutan lagi.

Abu: Lagi.

Ali: Aku pun pergi ke dalam semak dimana tempat aku melepaskan hajatku semalam.

Abu: Semalam.

Ali: Aku lihat sisa hajatku itu telah tiada.

Abu: Tiada.

Ali: Aku tertanya-tanya.

Abu: Tertanya-tanya.

Ali: Siapa makan sisa hajat aku.

Abu: Aku.

Kesimpulannya: Kita mastilah berfikir dahulu sebelum mengeluarkan ape-ape perkataan dari mulut kita.

~ P/S ~
maaf atas penggunaan perkataan yang tidak sopan
nama takde kena-mengena dgn org lain
copy dan ubah dari majalah mastika

OnE KL!K PLeaSe



~♥ THaNKS BaCa eNTRY eKaH! ♥ JoM KoMeN DaN FoLLoW ♥~

0 nasihat untuk Ekah Atiqkah:

Copyright@Segala Yang Tercatat Diatas Ialah Hak Milik Ekah Atiqkah kecuali Dinyatakan